torsdag 4 februari 2016

Beslutet


I juli bestämmer vi oss för att slå till och köpa tomten. Här på bilden ser ni en nöjd Andreas som skall markera ut våra tomtgränser tydligare. 

Vi hade bokat möte på banken med försäljaren och jag skyndar mig hem från jobbet, eventuellt aningen stressad iom att jag var lite försenad. På vägen hem känner jag hur ryggen och magen krampar från och till. Nå väl, framme vid banken skriver vi sedan under pappren och söker oss nöjda hemåt. Men jag fortsätter att ha kramper, eller som jag nu inser att det är sammandragningar som kommer och går. Håller ut några timmar och hoppas att de skall lugna ner sig. Men sedan bestämmer jag mig för att ringa förlossningssalen och fråga om råd. De vill att jag skall komma in och visa upp mig. Och visst var det sammandragningar jag kände och fick lämna kvar på sjukhuset över natten för övervakning, fick en spruta som lugnade ner sammandragningarna, så ingen bebis ännu. 
Med andra ord var det en väldigt händelserik dag. 

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar