tisdag 24 maj 2016

Husgrunden

På tisdag förra veckan körde jag ner till tomten och möttes av detta fordon, som höll på och lasta av former. Dessa skall användas till gjutningen av husgrunden. Jag vågade inte köra närmare och störa dem i arbetet. Så bilden är lite dålig, då den är tagen genom bilfönstret. 
På onsdag vid lunchtid så var killarna i full gång redan och monterade mallen. Jag gick fram till dem och diskuterade, så han sa att de skulle gjuta senare på eftermiddagen. Det var en lite småkylig majdag och regnet droppade ner. Men enligt honom var regnet egentligen bara bra i detta fall. 
På kvällen åker vi ner för att granska och visst var det så att betongen var på plats. 
Andreas och Ellen inspekterar och är nöjda. 
På torsdag åker jag och Ellen ner vid lunchtid igen och då var plötsligt formerna bort och allting var klart. Detta gick fort minsann! 
 
Under helgen monterade Andreas och min pappa ytterligare ett lager med Finnfoam isolering längs med hela husgrunden. 

/Johanna 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar